Flox!

Får jag presentera…

Flox!

Tackar för alla braiga namnförslag!
Jag var förstås tvungen att googla en del… Har nån sett cembra (en tall som ser ut som en gran), tuvstarr, rosenskära eller kvanne på sistone? Flox kände jag inte heller till men visst låter det kul!?
Andra ideer var kastanj, ängsull, brudbröd, viol, solros, blossom och humle.

Några av dem ”sparar” jag till framtida klänningar…
Tänk bara vad vacker den måste vara, klänningen Pion!

Själva tröjan är sig lik, jag har bara ändrat några småsaker. Som att den fått mindre halsringning.
Det blir en medium i det vinröda tyget också men sen tänkte jag gå över till blått🙂

Det här inlägget postades i överdelar, Damkläder och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Flox!

  1. Strömming skriver:

    gillar! välkommen flox! hoppas en får flytta hem till mig när jag slutat amma!

  2. Åsa Carlsson skriver:

    Bra val!

  3. Tack igen! Och ja, Paris var verkligen toppen=)

  4. Lina skriver:

    Tänk ändå så bra det blev med en Flox! En blomma jag har med mig sen barnsben.
    Min mormor hade en rabatt på säkert 20 meter med flox i alla de färger när jag var barn. På sensommarkvällarna gick jag och kusinen där och tittade på alla stora nattfjärilar som gillade denna lite currydoftande blomma. Nu samlar jag på flox ialla regnbågens färger men till mormors 20 meter har jag en bit kvar:)

Kommentera

