Guldknyt

Minns ni knytklänningarna jag höll på med i våras?

Den här blev visst bortglömd!
Planerade länge att behålla den själv men nu har jag bestämt mig för att lägga ut den i butiken. Jag saknar ju inte klänningar …tror jag.

Tyget i kjoledelen fick jag av en som gick samma sykurs som jag. Hon hade med sig lite tyger hon rensat ut och jag gillade den här. Ville sy knytbandet i samma tyg som kjolen men tyget var slut. Jag hade det här bandet hemma och det blev en nödlösning jag kom att gilla!
Som ni ser är nederdelen rätt genomskinlig men ibland medföljer underkjol/-klänning köpeplagg – spara dem!
En ljus och en svart underkjol är aldrig fel att äga.
Skön och fladdrigt somrig klänning iallafall 🙂

 

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

Kommentera

