Prästkrage – mini!

Under en lång tid nu har jag jobbat på ett hemligt projekt:

Prästkragar för barn!

Nu är de äntligen klara och jag hoppas så att ni gillar dem…

Modellen är i princip densamma, puffärm, rynkat fram och så kragen med knappen.
Insnitten i ryggen har försvunnit för ökad vidd och skönare lek.
Jag har valt hyfsat stadiga tyger, några är sydda av gardiner och andra av påslakan eller andra bomullstyger i bra kvalitet.
Så gott som samtliga är återvunna, nån enstaka i nytt tyg.

Storlekarna är från 1-6 år. (1-2 år, 3-4 år och 5-6 år)
I princip finns det bara en klänning i varje tyg och storlek. Några tyger finns tom bara i en enda storlek.

Än så länge har jag inte kontaktat någon återförsäljare för barnkläder utan det är
här hos Rino de finns!

Det här inlägget postades i Barnkläder och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Prästkrage – mini!

  1. groovymama skriver:

    Wow – de er fantastiske!!!

  2. Merle skriver:

    Men oj så fina!!!!!

  3. AnKa skriver:

    Men hjälp så fina! Men tror ni verkligen att sonen vill ha en prästkrage? Eller kan du kanske sy några lite större också?

  4. AnKa skriver:

    Hjälp vad fina! Men tror ni verkligen att sonen vill ha en prästkrage?
    Eller skulle du möjligen kunna sy några lite större också.

  5. Jennie skriver:

    Så fina!!! Håller med kommentaren ovan… när kommer Rinokläder för gossebarn? Alt mer könsneutrala. Vi är inte så noga men klänning blir nog för mycket av ett statement. 🙂 Men älskar Rinostilen ju.

    • rinosyr skriver:

      Håller i med, jag har själv två pojkar, 7 och 10, och det är svårt att hitta schysta kläder som inte är urgrabbiga.
      Men… det är vuxen(‘dam’)kläderna jag i första hand brinner för, allt annat är en bonus 🙂

  6. Caroline skriver:

    Underbara!!! Nästan så jag måste väcka 8-åringen som sover på soffan, för att höra vilken Miniprästkrage hon vill ha!!! Jag återkommer…….

  7. Caroline skriver:

    Aj aj, missade i ivern att läsa vilka storlekar som finns. Blir nog svårt att kränga på 6-årsklänningen på dottern på 8. Ja, ja, de är i vilket fall hur snygga som helst!

  8. Anita skriver:

    Superfina! Nästan finare än den vuxna varianten. Gillar verkligen dina klänningar – villa ha en själv

  9. bralla skriver:

    Det snyggaste jag sett på länge. Alldeles, alldeles underbara!

Kommentera

