Småväskor

Inför loppisen jag skulle ha stått på i helgen så behövde jag nåt att förvara växelpengarna i.

Alltså sydde jag den här lilla smidiga väskan, inspirerad av en väska jag sett på internet.

Jag var visst lite ringrostig på att sätta i öljetter för den första vände jag fel… Just då kändes det lättare att sy en ny väska än att pilla ut den knasiga öljetten, och dessutom matchade en röd väska bättre klänningen jag tänkte ha på mig.

Nån som har nåt förslag på hur man får bort den där? (eller så fulbankar jag ner den med en hammare och låter inte nån titta in i väskan)

Nu fick jag ryggskott och fick ställa in loppisen men det är en annan historia.
En liten väska kan alltid komma till användning.

Det här inlägget postades i Väskor. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Småväskor

  1. AnKa skriver:

    Hammare låter som en bra ide tycker jag. Kanske kan du först klippa bort lite av den överflödiga metallen. Att ta bort den utan att skada tyget tror jag blir svårt.
    Hoppas du är bättre i ryggen.

  2. klara skriver:

    en näbbtång och en platt skruvmejsel använder jag för att pilla bort fula öljetter, men jag syr i cordura som är lite mer tåligt kanske….

    superfina i alla fall, små karameller!!

    krya på ryggen!

  3. Jennifer skriver:

    Sv. Eller hur! Visst ska det bli kul att se!?

Kommentera

