Det har blivit en del kjolar i höst…

Även en klänningstok som jag måste erkänna att på hösten /vintern är KJOL ett alldeles förträffligt plagg.
Varma strumpbyxor, tröja, kängor – och en kjol i ett stadigt och vackert tyg som gör en glad.

Dessutom är de roliga att sy!
Här är höstens samling, vi börjar med de gröna:

Nr 1 och 3 är från Borås Cotton, 70-tal.
Den mörka th heter ”Hammond” och finns även som påslakan i grönt, i blått och i brun/gult.
Den storblommiga undrar jag vad den heter. Den finns iallafall i brun/orange och brun/gul också.
Samtliga tyger har varit gardiner. Den vitgröna hade en liten fastsydd lapp där det stod ”STÄD” med institutionsröda bokstäver. Vore kul att veta var den kom ifrån.

◊ Retro skirts made from 70´s vintage curtains, scandinavian design.

Det här inlägget postades i Damkläder, Kjol. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Det har blivit en del kjolar i höst…

  1. klara skriver:

    ååå va fina! städkjolen vill jag gärna ha!! storlek och pris??? 🙂

  2. Jennie skriver:

    Helt underbara kjolar!! Jag älskar ju grönt också…

  3. Constanze skriver:

    De är så fina allihopa! Längtar redan efter ”min” kjol. 🙂

    Många hälsningar,
    Constanze

Kommentera

