V-klänning


Periodvis drunknar man i alla rutiner och idéerna orkar inte riktigt fram. Men nu har jag bestämt mig för att trotsa novembermörkret och börja låta idéerna ta plats igen!
Flera modellförslag har vuxit fram; i skissblocket, på provdockan och några hyfsat färdiga plagg har jag fått till också.

Den här tycker jag ger lite 80-talsvibbar med det stora oket. Utan åttiotalets pösighet då.

Det blommiga tyget kommer från en trasig kjol jag fått av en släkting. Till kjolen hörde ett band så just den här klänningen har skärp även om eventuella kommande klänningar troligen inte får det.
Eller?
Vad tycker ni?

Här räckte det svarta tyget inte till men nästa klänning ska få ärm.

An old skirt and some black viscose-left-overs sewn into a nice 80´s retro inspired dress.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till V-klänning

  1. miiaoo skriver:

    Jo, det behövs nog ett band för att oket inte ska ta över helt.. Tycker jag alltså.. 🙂
    Kul med nya idéer!

  2. rinosyr skriver:

    🙂 fast jag vill att oket ska vara fokus! och rena linjer i övrigt…
    Tack för synpunkten, jag ska tänka vidare

Kommentera

