Blått och Saini Salonen

Dags för blått i min lilla höstkollektion av retrokjolar!

Först en favorit med stora blommor och snirkliga vindruvsrankor, ”Druvor” från Almedahls.
Jag såg en likadan i brun/gul/beige färgställning på Myrorna för ett tag sen men plånboken tillät inget inköp just då.

Tvåan och femman är de enda som inte är sydda av gardiner, istället är det en härlig 70-tals-långkjol som fått sätta livet till. Midjan var löjligt smal men nu är det istället en kjol i xs och en i xl…

Så till den längst ner till vänster med vitt, grönt och lila. ”Lago” av Saini Salonen (Linje Hemma, Borås Cotton). Finns även i andra färgställningar men detta är min favorit.
Jag hade sån tur att jag hittade både gardiner och kuddfodral av detta på Myrorna i våras (för ganska dyra pengar). Kuddfodralen blev kjolar men gardinerna vet jag inte om jag vågar klippa i…


(två av bilderna är mina egna och två är lånade från tradera. Tyget finns även i en brun/gul variant)

◊ Retro skirts made from vintage 70´s curtains, scandinavian design.
Small picture: ”Lago” by Saini Salonen, Borås Cotton.

Det här inlägget postades i Kjol, Tyg och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Blått och Saini Salonen

  1. Så fina skjolar av de fantastiska tyger!
    Ville tacka för din kommentar. Beundrar mycket dina kläder och din ”Rinokrage” står över allt.

  2. Löpmaskan skriver:

    Jag kände inte till Saini Salonen tidigare, men nu har jag två Rino-kjolar i hennes läckra tyger. Den övre och den undre till vänster. Jag är SÅ nöjd!

Kommentera

