Ny modell: Smultron

Hoppas att ni gillar dem!

klänning, retro, dress, vintage fabric, polkadot, prickig, 50-talsklänning, 50´s dress

Min nya klänningsmodell har en liten krage, smock i ryggen och knappar fram. Och så är den knälång vilket känns bra såhär på vintern.
Den här gången är det flest nya tyger (prickigt och små stjärnor) men en del fina retrotyger också förstås.
(Känner ni igen tyget i klänningen uppe till höger? Jag hade samma fantastiska tyg som gardin och sydde kjolar av. När jag sen hittade samma fast i påslakan i en facebook-tyg-grupp slog jag förstås till direkt!)
Retrotygerna finns bara två i varje färg.

Vilken är din favorit?

Smultron i webshoppen!

vimpel2 (2)PS
Jag har fö sytt nya vimplar.
Några finns i shoppen och fler kommer när jag hunnit fota och när de nya banden som jag beställt från Bibbis textil kommer 🙂
Kul julklapp kanske?


My new dress ”Smultron”. Polkadots, stars and vintage fabrics in a kind of 50´s dress. Shop online at rino-rino.se/butik

Det här inlägget postades i Damkläder, Försäljning, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Ny modell: Smultron

  1. Jennie skriver:

    Fantastiskt fin modell! Hoppas du fortsätter tillverka dem, för då kommer det en beställning framåt våren när jag blivit av med gravidmagen! 🙂

  2. rino skriver:

    Tack! Jennie, om modellen blir populär så har jag skissat på en variant, kanske ett ”hallon” till våren 🙂
    Grattis till magen!

  3. Jes skriver:

    Vilken underbar klänningsmodell!!! Det kliar i fingrarna 🙂 det får nog bli en så man blir fin till Julafton, när man ska träffa tomten & allt 🙂

  4. Ira skriver:

    Awesome dresses! I love the 1st one:)

    http://theprintedsea.blogspot.de/

  5. Hej,
    Jag ser på din blogg att du är pysslig och vill berätta om TerraCycles tävling “Skapa eller skräpa” som avslutas imorgon, där det finns chans att vinna en TASSIMO-maskin och andra fina priser. Så vi vill bjuda in dig att skrapa ihop din kreativitet och skapa ett choklad-, kaffe- eller te-inspirerat återvinningsprojekt av material som vanligtvis ses som skräp. Sänd sedan en bild av ditt verk till tavling@terracycle.se . TerraCycles idé är att skrota idén med skräp, så upp till bevis nu och hjälp oss visa att skräp också är en resurs! Läs mer om tävlingen på http://www.terracycle.se/skapa-eller-skrapa
    Mvh, Christine, TerraCycle

  6. Fröken S skriver:

    Den ceriserosa är helt underbar, var går den att köpa?

Kommentera

