Äppelklänningar

äppel tile

Jag har sytt två olika klänningar i samma tyger.
Äppeltyget är bara så snyggt och ihop med det grå ger det en mysigt vintrig känsla.

okklänningar
Klänningen med det stora oket är i stort sett samma som den jag visade här nyligen. Fast skönt långärmad så här på vintern.
Skippade skärp eftersom jag ville behålla de rena linjerna på framstycket.
Lustigt nog känns den inte alls så 80-talig nu i de här tygerna. Jag hittade en bit matchande mudd i grönt som jag använde i ärmsluten.

Till salu!
(den är i medium och lite stor på mig som ni ser på bilden)

Kragklänningen är smal och andas 70-tal (jag har visat den på Rinos facebook-sida tidigare, följ om du inte redan gör det!).
Äntligen börjar jag känna att jag kan drapera kragar! Det här är en uppkrage fast utan kragstånd. Meningen var att piffa det hela med en röd muddkant i ärmsluten men tyvärr hade jag ingen hemma.
Klänningen har väldigt fin passform så den vill jag gärna utveckla vidare🙂

Vad tycker ni om dem?

◊ I sewed two dresses with a retro 70´s-inspired fabric with apples.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Äppelklänningar

  1. Trine skriver:

    Hvor er de skønne. Jeg kan især godt lide den første med kraven.

    Kram,
    Trine

  2. Jes skriver:

    BAra ÄÄÄLLSKAR Krag klänningen!! Helt underbar en så skulle jag köpa🙂

  3. Jennie skriver:

    Jättefina klänningar! Jag gillar den med kragen bäst!

  4. Åsa skriver:

    Kragklänningen är supersnygg! Älskar modellen men hade nog föredragit kort ärm.

  5. rino skriver:

    Åsa, jag håller faktiskt på med en likadan fast med kortare ärm.🙂
    Kul att ni också gillar den, jag funderar som bäst på hur jag ska gå vidare med den.

  6. Pia skriver:

    Just love kragklänningen. En sån skulle jag gärna köpa🙂

Kommentera

