Fem varianter på samma klänning (Pion)

2rosa

Pion. Hur länge har jag inte velat göra en klänning som heter så!
50-talsinspirerad såklart, med snurrkjol och en liten holkärm. Vill man ha extra vipp kan man ha en petticoat under, fast på bilderna är det utan.

2 blåklocka

Provade mig fram genom att sy en massa ”likadana” och till sist hitta hur jag ville ha dem. Den här är i viskos. Faktiskt den första i serien och bortsett från diverse passformsändringar och tillägg av ärm blev den också den jag bestämde mig för att köra på till slut.

2 pioner

En prickig med rynkad kjol och litet skärp. Spännet har jag hittat på second hand.
V-ringningen i ryggen gillade jag och har behållit.

blå stjärna

Älskar det här tyget men det är lite svårt att fota… Riktigt mörkt blå bomullspoplin med små stjärnor. Mönstret är så gott som klart.

2 körsbär

veckSydde också en med veckad kjol. Här kom ärmen till. Fick sy en underkjol också eftersom tyget hakade upp sig i vecken. Kanske skulle de ha varit ännu djupare? Det är liksom dubbla motveck som man kan se på närbilden.

Rosklänningen är sydd efter slutversionen av mönstret.
Fina tyger är beställda och framåt sommaren kommer Pion att finnas att köpa i min webbutik ♥
Längtar redan.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fem varianter på samma klänning (Pion)

  1. Pia skriver:

    Såg den rosenblommigt på fb och jag gillar modellen skarpt. Den turkosa är som en liten konfektbit. Jättefina allihop🙂

  2. Frida skriver:

    tack för din kommentar! kul att höra från dig som gör så fina kreationer! vi kanske borde göra nåt tillsammans i sommar?🙂

Kommentera

