Mumintunika

mumintunika.jpgmumintunika-bak.jpg

Inte ofta, men ibland springer man på fynd i tygaffärer (i det här fallet Tygverket, st paulsg). Det här mumintyget tyckte jag om – gult/orange/ rött tillsammans med svart /grått /vitt är aldrig fel. Jag ville ha ännu mer svart så det fick blir kanter och muddar.

Valde långa muddar, mest för att det var snyggt, men också för att den ska passa längre.
Lite klantigt att sätta ena figuren så att halssprundet går in i ansiktet. Svårt att passa in på stormönstrade tyger tycker jag, för jag är lite snål med tyget och ville ha in hela tunikan på en tygbredd. Köpte 1 m så nu räcker det till en tunika till:-) Och där får lilla My vara med under sitt paraply!

Jag har satt namnlappen vikt innanför snedslån en del sista tiden. Antar att det föreligger stor pill-risk, framtiden får utvisa om det är lämpligt.

PS. Som synes blev bilderna sådär… Den ena har för mkt färg och den andra för lite.

Om rinosyr

Svenskt klädmärke med färgglada klänningar. www.rino.se
Detta inlägg publicerades i överdelar, Barnkläder och märktes . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Mumintunika

  1. Celi skriver:

    Vilket underbart tyg!!! *vill ha* 🙂 Tunikan är jättefin, passade fint i det tyget. Vad duktig du är!

    /celi

  2. Jennifer skriver:

    Wow riktigt snygg.Tyget är ju helt underbart.

  3. Botilda skriver:

    Oj, så fint. Det är nog risk för att jag besöker Tygverket i morgon.

  4. Anki skriver:

    Men gud viket fint tyg!!!
    Jättesnyggt med svarta muddar och precis som du skriver praktiskt.
    Synd att jag ar långt till tygverket 😦

  5. jessica skriver:

    Gör inget att sprundet hamnade i ansiktet på ena figuren. Den är mycket fin ändå. Snyggt med svarta muddar. Det framhöver de andra färgerna tycker jag.
    /Klockarbarn

  6. Gekko skriver:

    Vilket härligt tyg! Och tunikan var riktigt snygg! Tycker precis som Klockarbarn att de svarta muddarna var läckra!

  7. effy skriver:

    Det var ett superhäftigt tyg! Lyllos dig som hittar så många, fina tyger på loppis. 🙂

  8. Anne skriver:

    Åhh. Min lilla som älskar ”mumi”. Synd att man inte bor i storstan.
    Om du har vägarna förbi får du gärna köpa åt mej och skicka 🙂 eller har de webbshop??

    Supercool tunika!!!

  9. rino skriver:

    Anne: jag kan gå förbi o kolla om det finns kvar. Hur mkt behöver du isf? Visst är det ballt, de flesta mumintyger är så gulliga! /carina

  10. aYeliqa skriver:

    Den tunikan går inte av för hackor. Vilket urläckert tyg du fick tag på ech de svarta muddarna belv jättebra. Klokt att göra dem längre så att ha något att växa i.

  11. linnzan skriver:

    Åh vilket fint tyg! Jag tror till och med att det är det finaste jag nånsin sett!

  12. rinosyr skriver:

    linnzan, det är inte omöjligt att det finns kvar, jag tror de har ett likadant fast grått också.

  13. susanne skriver:

    åh!

    Vart kan man hitta mumintyger!!!!!!!

    Susanne

Lämna en kommentar