Vad kan man göra av tygrester?

Av uppenbara skäl så har jag
på tok för mycket tygrester just nu.
Bland annat en löjlig massa trekanter i alla möjliga färger, ca 20 cm breda och 23cm höga. 
Vimplar kanske?

Har du användning för småbitar av retrotyger så får du dem gärna.
(du får själv betala frakten, eller mötas upp nånstans i stockholm)

Mejla mig på  info(snabela) rino-rino(punkt)se

Om rinosyr

Svenskt klädmärke med färgglada klänningar. www.rino.se
Detta inlägg publicerades i för övrigt och märktes , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Vad kan man göra av tygrester?

  1. Tyg och otyg skriver:

    Tygrester är ju alltid kul och du verkar ju sitta inne med många fina tyger, så jag är intresserad! Är det trekantsbitarna du ger bort alltså, eller är det andra restbitar?

  2. Y skriver:

    fundera på om någon förtjänat ett lapptäcke 🙂

  3. Hanna! skriver:

    Jag är alltid intresserad! 🙂

  4. Elin skriver:

    Det går ju alltid att använda dem till crazyquilting!!
    Ett tips bara 😉
    //Elin

  5. Elisabet skriver:

    Jag är också intresserad av restbitarna.

  6. Jessica skriver:

    Kommer du på nån bra idé så är nog gänget i Påslakansutmaningen intresserade av vad man kan göra av restbitar 😉
    Vi har börjat komma ner i småbitsträsket nu.

  7. Mina skriver:

    Jag är definitivt intresserad av små bitar. Det är ju faktiskt bara sådana jag använder (nästan). Jag kan gärna byta en hög tyger mot en knubbo om du vill. Har du en något större bit (minns inte måtten exakt) så kan jag göra en aftonväskeknubbo i utbyte, det måste vara väldigt passande ihop med en rinoklänning! 🙂

  8. rino skriver:

    Tack för alla kommentarer och mejl, det känns jättebra att bitarna kommer till användning!

    Jag ska plocka ihop lite högar och mejla er under veckan, jag räknar med att det ska räcka till alla som hittills hört av sig.

  9. Anna skriver:

    Attans jag var för sent ute. Om du råkar hitta några bitar i hörnorna anmäler jag mej till att oxå vilja ha några =)

    Retrotyger blir jag så glad av när jag ser men äger inga.
    Du har en härlig sida och dina klänningar är bara för UNDERBARA!
    *kram*

  10. veronica skriver:

    jag är hopplöst såld på gamla fina tyger och tar gärna emot småbitar ifall du har över 🙂

  11. Anna skriver:

    Kan du inte göra en ny Rinomodell i lappteknik? 🙂 Jag tror det skulle kunna bli hur fint som helst!

  12. Erik skriver:

    Vi tar gärna emot dina tyger på http://rensavinden.nu/ ! =)

Lämna en kommentar