pocketvärmare

Blev inspirerad av Mallachings snygga  pocketfodral och gjorde ett i tjusig retro (fast ett tyg med vaxad yta vore nog inte heller fel).
Återigen tvekar jag över användningen, men snyggt är det!

Här kommer en beskrivning ifall nån blir sugen:-)
– Klipp till 20×49 cm.
– Sy på kantband på kortsidorna.
– Sätt fast knapp, snodd och ev namnlapp på lämpliga ställen. För snodden gjorde jag två pytteknapphål, trädde igenom resåren och knöt på baksidan. 
– Vik in 10,5 cm på varje sida och sy.
– Sy dit kantband på över- och underkant.
– Sätt dit ett ”vilken-sida-var-det-nu-band” (jag tog ett sånt där irriterande galgband som sitter i bredhalsade kläder)
– Stoppa in strandlektyren och packa kylväskan.

Om rinosyr

Svenskt klädmärke med färgglada klänningar. www.rino.se
Detta inlägg publicerades i Diverse sytt&skapat. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till pocketvärmare

  1. Jes skriver:

    Filket fint! tack för beskrivningen 🙂

  2. Linn skriver:

    Suuuupersnygg!

  3. mallaching skriver:

    Kul att du blev inspirerad av mina fodral! Dom är inte bara bra för att inte knosa boken i väskan utan man kan åxå dölja att man läser tantsnusk eller kalle anka! 🙂

  4. rinosyr skriver:

    ja, fast själv försöker jag alltid spana på vad andra läser!

  5. Shamu skriver:

    Så fin den ble!!! Og ekstra gøy at du har lagt ut oppskrift, det gjør jo at man har mer lyst til å s en.

    En slik sammen med en pocket bok blir jo kjempefin julegave!

  6. mallaching skriver:

    Men jag förstår inte riktigt varför du gör dom om du tycker att det är en dum grej?

  7. mallaching skriver:

    Menar ju naturligtvis inte att jag har ensamrätt hihi 🙂 bara nyfiken 🙂

  8. rino skriver:

    nej, det är absolut ingen dum grej! Jag tyckte bara dina var så snygga:-)
    Och som shamu säger är det är utmärkt present, tänkte när jag höll på med den att här får bli nästa avslutningspresent till förskolepersonalen;-)

  9. ottopippi skriver:

    Frän! Och visst har den en viss hemlighetsfunktion, och vårdande funktion samt är snygg 🙂 Bara det!!

  10. Malin skriver:

    En bra grej är att ”fodra” med lite fastare/hårdare hobby fleece… då får den lite med stadga 🙂

  11. rinosyr skriver:

    jag tänkte ta mellanlägg men hade för lite kvar. Men fodertyg låter förstås snyggare. Tack för tipset, ska testa det:-)

  12. Linnzan skriver:

    Vad snyggt fodralet blev! Ja, det är ju en smart grej om man vill hålla boken fräsch! Och jag gör som du Rino, spanar in vad andra läser! (Ska nog prova ett själv kanske).

  13. Sara skriver:

    Tusen tack för beskrivningen! Hittade den nyss och har tänkt redan tidigare att en pocketvärmare måste man ju ha… Nu borde det bli av också! 😀

  14. Pingback: Maries blogg » Blog Archive » Vill ha!

  15. Efwa skriver:

    Inte konstigt att du fick många klick på det inlägget. Håller på att bearbetar min idé om pocketfodral i mitt huvud. Får se när och om det blir något förverkligat av det hela. =)

    Gott nytt år!!
    /Efwa

  16. Pingback: Pocketfodral « Fitt Force Fives pysselblogg

  17. Heidi skriver:

    Tack för beskrivningen, det blev en bra present till min kollega som byter jobb!

Lämna en kommentar