En Egen Kväll

Vilken kväll. Barnen hos mormor o morfar, karln på jobbfest, pepsi i kylen och chips i skålen. Och – som om det inte vore nog – finalavsnitt i top model och ett fantastiskt hjärttyg.

Okej, några moln på himlen (en ilande nylagad tand och förberedelser inför ett utvecklingssamtal som det sen visade sig att föräldern hade glömt). Men ändå: En Egen Kväll.

Hjärttyget är, som (alltför) många troligen vet, från ikea. Lite hårt kanske, men jag tycker att det funkar i den här typen på klänning.
Överlag är jag faktiskt nöjd(!). Grundmönstret är detsamma som i den här volangklänningen. Fast volangen är som synes borta och halsringningen ändrad. Valde även bort infodringarna och kantade istället.

Och imorgon blir det en annan typ av egenkväll när Nick Cave spelar på annexet. Skulle du se nån där som springer runt och ser ut som en ikea-fondvägg är det med största sannolikhet jag.

Om rinosyr

Svenskt klädmärke med färgglada klänningar. www.rino.se
Detta inlägg publicerades i Damkläder och märktes , . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till En Egen Kväll

  1. linnzan skriver:

    Underbart fin! Den sitter ju helt perfekt! Och tänk att man kan sy så fina kläder av Ikea tyger.

  2. Y skriver:

    jättesnygg!! du får berätta om det är någon som ser att det är ikea-tyg. Du har ju vänt tyget – mkt snyggare åt ”ditt” håll.

  3. aYeliqa skriver:

    Jättesnygg klänning. Ser ut att sitta väldigt bra på dig

  4. josefinaste skriver:

    Men hjälp! Ursnygg!!! Den var hur fin som helst. =)

  5. gulligan skriver:

    Jättesnygg! Den sitter perfekt på dig!!!

  6. Jes skriver:

    Gud vilken kanonfin klänning, en sån vill jag ha 🙂 Modellen blev verkligen fin med dina ändringar. Superfin på 🙂

  7. Susanna skriver:

    Jättesnygg klänning. Avundsjuk!!!!

  8. L-A skriver:

    Supersnygg! Verkligen, sitter som gjuten på dig 🙂

  9. morvern skriver:

    Hade du klänningen på Nick Cavekonserten? Tyckte jag såg en skymt av klänningen o hann tänka ”men det där måste ju vara hjärttyget från ikea” innan den försvann. Skitsnygg klänning! O visst var konserten underbar? Stagger Lee gav mig ståpäls över hela kroppen.. *ryser*

  10. Underbart fin! Så snyggt tyg, det har jag helt missat… Jag är grymt avundsjuk på dina snygga klänningar! =) Och håller med om att det är aptråkigt att förbereda utvecklingssamtal som föräldrar uteblir ifrån!!

  11. rinosyr skriver:

    tack, tack, vad snälla alla är:-)
    morvern, visst, det måste vara mig du såg! Jaaa… stagger lee är ingen favorit för mig men igår var den en höjdpunkt… samma med tupelo. Och Cave är ju helt underbar på scen.
    Hoppas det inte var dig han spottade på;-)

  12. Retro Elephant skriver:

    Vilken snygg och orginell klänning! Fin modell också =)

  13. Ett Tu Tre skriver:

    Verkligen en fullträff; klänningsmodellen och tyget tillsammans. Det har blivit klassiskt stiligt. Snyggt!

  14. Maddis skriver:

    otroligt snygg
    var hittar du alla snygga modeller?

  15. rinosyr skriver:

    Maddis, just den här är omgjord från burda 2/08 (ett nr med flera saker jag gillar). Annars tycker jag det är svårt att hitta snygga vuxenmönster. Sitter o väntar på ett gäng 60-talsmönster jag hittat på ebay. HOPPAS de är bra!

  16. ottopippi skriver:

    Oj, oj, oj!!! Vad SNYGGT!!!!! Jag tycker om det här tyget! har alltid gjort!Inte alls hårt! Nick Cave är ju inte heller dum 🙂 🙂

  17. anlo skriver:

    Supersnyggt! Underbart tyg

  18. Kia skriver:

    Så snyggt! har helt missat detta tyg…men älskar det.

  19. Susanna skriver:

    Jag har en utmaning till dig på min blogg!

  20. Bongi skriver:

    Jätte snyggt!!! Blir helt impad!!

  21. Maria E. skriver:

    Superfin klänning! Hittade hit från Ungdesign.se 🙂

  22. Fem skriver:

    Yeah, I did link to this dress, because I thought it was so lovely. I actually want to have it, but even when I use google translate I can hardly understand what you’re writing.

    But I guess that was the same for you when you visited my site.

Lämna en kommentar